فروش هاستینگ

وارد شوید

حافظه SSD چیست و چه تفاوتی با هارد دیسک دارد؟

حافظه‌های SSD نسبت به هاردهای HDD سرعت انتقال داده و خواندن اطلاعات بالاتری دارند به همین دلیل نسبت HDD قیمت بالاتری دارند؛ در برخی مدل‌ها تا چند ده برابر سریع‌تر هستند. تفاوت دیگر حافظه SSD با هارد HDD در مقاومت آن است؛ حافظه SSD به دلیل عدم وجود هرگونه قطعه مکانیکی در آن نسبت به ضربه حساس نیستند. برای مثال حتی اگر در حین انتقال اطلاعات به حافظه SSD ضربه وارد شود، اتفاقی برای آن نمی‌افتد و اطلاعات شما نیز از دست نخواهند رفت.

اما هارددیسک به دلیل وجود هد و قطعه مکانیکی، به کوچکترین ضربه‌ای حساس بوده و نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارند. البته مدل‌های هارد اکسترنال هم وجود دارند که نسبت به ضربه و شوک مقاون هستند اما به هرحال احتیاط شرط عقل است!

با توجه به قیمت بالای اس‌اس‌دی برای ذخیره‌ اطلاعات با حجم بالا و آرشیو کردن مناسب نیست.

خرید هارد دیسک با قیمت مناسب
هارد دیسک یک قطعه مهم سخت‌افزاری است که در خرید آن باید دقت کافی داشته باشید. با مراجعه به بخش محصولات زومیت در قسمت هارد دیسک می‌توانید انواع هارد دیسک با ظرفیت‌های مختلف و همچنین کاربری متفاوت را مشاهده و مقایسه کنید. تصاویر با کیفیت،‌ کامل‌ترین اطلاعات فنی و قیمت SSD و هارد در این بخش به کاربران ارائه می‌شود. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال، هارد اکسترنال سیگیت و هارد اکسترنال ADATA از محبوب‌ترین های بازار هستند که می‌توانید به همراه برندهای دیگر در این بخش مشاهده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا